簡哪壺,我真的應該早點看的啊!有點懊悔沒能早些時候和你一起討論這部片,不過我可以給你原聲帶補貼一下

Hugh Grant 真的演愛情片就可以賺翻天的說,可是這部片似乎沒有什麼特殊的演技,真的就是普普,不過唱歌和彈琴整個就是大加分!(如果你看過這部,我在跟你說Hugh Grant彈琴的秘密) ,然後唱歌真的是很不錯
Drew Barrymore 這部片裡面,我個人也覺得SOSO。那這部片倒底是哪裡讓我感動了?我想是音樂吧!!片名畢竟是叫『Music and Lyrics 』,大推原聲帶!!聽說這部片的原聲帶再台灣大賣超過一萬張!!原聲帶可以賣一萬張,不知道現在所謂的線上流行音樂歌手知道做何感想?(哈)
看過這部片的人,歡迎跟我要原聲帶的檔。我覺得好多首都好棒,最近看的兩部片的原聲帶都很棒,好久沒有這種感覺了,看完電影就想馬上找到他的原聲帶的那種熱情!
可以感覺的到我整個人很HIGH吧....(哈)

我想很多人會覺得這種典型的愛情喜劇片沒什麼,重點就是要能擦出新的火花!而且這部片倒是大大的把現在的商業流行音樂,狠狠地修理了一頓!!吱吱,真賤,不過很現實。人啊,尤其是現代人。你敢將你內心最真誠的想法和意見表達出來嗎?不顧現實生活中的任何因素嗎?而不是見人說人話見鬼說鬼話一味的迎合上司、老闆的口味,然後才再背後COW北!唉,現實生活中這麼勇敢的人畢竟還是少數。不過在電影中把這種對比詮釋的還不錯,而且還挺好笑的XD 

只是我不懂,為何明明說是愛情喜劇片?為什麼我到最後會哭的稀哩嘩啦?有時還真討厭自己這種連看天下第一味和新聞感動之處就會落淚的豐沛情感耶。

好吧 最後就把這部片的靈魂歌曲的歌詞放上來好了,然後想聽歌的話,旁邊的音樂播放就是放這一首,拜託大家點來聽聽看。其實我上傳很久了只是大家都沒有注意 囧rz

WAY BACK INTO LOVE 

I've been living with a shadow overhead
I've been sleeping with a cloud above my bed
I've been lonely for so long
Trapped in the past, I just can't seem to move on

I've been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need em again someday
I've been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind
All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine
I've been searching but I just don't see the signs
I know that it's out there
There's got to be something for my soul somewhere
I've been looking for someone to shed some light
Not just somebody just to get me throught the night
I could use some direction
And I'm open to your suggestions

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end
There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
I'm hoping you'll show me what to do
And if you help me to start again
You know that I'll be there for you in the end

PS 附上官網大家自行前往聞香(台)

arrow
arrow
    全站熱搜

    qqsed 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()